luni, 22 noiembrie 2010

Primul BMW

Ma gandeam ca ar fi frumos sa prezint o scurta istorie a primului BMW produs la Berlin pe care chiar si eu as am invatat-o astazi si mi sa parut interesanta, de aceea am vrut sa o impartasesc si cu voi .
Poate pe unii ii intereseaza poate pe unii nu. Mai vreau sa precizez ca acest pot in mare parte se rezuma doar la un copy/past facut de mine, iar sursa este trecuta in partea de jos al postului meu!
Imi cer scuze ca am facut acest lucru desi nu imi sta in caracter dar nu ma simt in masura sa povestesc un lucru pe care deabia astazi m-am invatat si eu si de accea am decurs la acest lucru ! Sper sa nu va deranjeze ! Multumesc.


Inginerii BMW au dezvoltat o nouă caroserie, fabricată integral din oţel bazându-se pe mica maşină Rosengart produsă sub licenţă în Franţa. BMW a închiriat clădirea fabricii de la Ambi-Budd din Berlin şi a folosit-o pentru a produce prima berlină BMW. Începând chiar cu Martie 1929, primele modele BMW 3/15 PS au părăsit această fabrică, situată lângă vechiul aeroport Berlin-Johannisthal şi au fost stocate în vederea vânzării prin intermediul dealerilor BMW.

Modernul BMW 3/15 PS a fost primit foarte bine de public şi imediat a creat titluri pe prima pagina a ziarelor: în 1929, chiar după lansare, BMW a câştigat turul internaţional de cinci zile al Alpilor, care trecea prin toate trecătorile alpine importante. Mulţumită fiabilităţii, economiei de carburant si preţului rezonabil, din ce in ce mai mulţi oameni au decis să cumpere maşina: un consum de 6 litri l/100 km a făcut din această maşină un mijloc ieftin de transport (chiar mai economic decât trenul). Si chiar si atunci clienţii plăteau în rate preţul de 2.000 RM (Reichsmark) pentru modelul de bază. În acest mod BMW a fost considerabil mai ieftin decât modelele comparabile de la Hanomag şi puteau fi obţinute la aceleaşi preţuri ca şi cel mai bine vândut model al timpului, Opel "Laubfrosch" (broasca de copac).

La scurt timp de la prezentarea modelului cu două uşi, a început producţia unui break la fabrica de la Eisenach. Caroseria, a fost totuşi convenţională, fiind construită din o combinaţie de lemn cu oţel şi acoperita cu piele artificială. Până în primăvara anului 1930, BMW şi-a mărit portofoliul de maşini mici, cu variante noi ca şi un model sport cu două locuri, un model cu două locuri şi unul cu patru locuri convertibile, şi un van. Mai târziu, BMW a adăugat la linia sa de produse si maşina sport "Wartburg" (cu o putere maximă de 18 CP) si un coupe. Începând cu modelul Serie DA 4 în 1931, au fost adăugate o serie de noi tehnologii precum şi un face-lift.

Într-o scurtă perioadă de timp, BMW a reuşit să ofere clienţilor săi o linie diversificată de maşini mici, care au acoperit o gamă variată de cerinţe. Aproape 16.000 de unităţi au fost vândute din acest model până la sfârşitul ciclului de viaţă în 1932.



Sura: http://www.bmwclub.ro/info/istorie/automobile.htm

Un comentariu:

  1. Inca de la inceput cei de la Bmw au creat masini extraordinare, astazi sunt de departe cea mai mare companie auto.

    RăspundețiȘtergere